Monday, March 25, 2013

monday morning

Happy Monday!!  It's pretty chilly in Seattle this morning, but the sun is beating down against my window at work, so it's making me feel cheery and excited for some spring-y goodness regardless of the cold.

I ordered my first-ever cappuccino today at Tully's, and was surprised to feel how light the cup was after the guy handed it to me.  My first thought was maybe he made a mistake and was handing me an empty cup...?  So now I'm just staring out at the sunshine reflecting off the buildings, enjoying my cup 'o foam.


In other news, I'm super excited to be featured on Just Stay Lovely this morning as part of Candice's "Girl Behind the Blog" series while she's in New England visiting her honey boo boo.  Candice started blogging in February of this year, and her blog has totally taken off in such a short amount of time.  I'm happy I found her when she was just starting out!  I encourage you to check her out!

Hope your Monday morning is off to a great start!


 photo 6aea1961-02ec-4e8e-bd75-c531bef8bfa0_zpseb939cde.jpg

23 comments:

  1. For future reference, if he gave you too much foam, you could ask for a wet cappuccino. That means there'll be more liquid than foam. Usually a dry cappuccino is more foam, a wet is more liquid, and a latte is almost all liquid with just a little foam on the top.

    #randombaristaknowledge

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the tip! I think I'll just stick to lattes from now on. I don't like the way "wet cappuccino" sounds.

      Delete
    2. wet cappuccino. LOL (yes, I'm a child)

      Delete
  2. No worries Rachel, I had the same reaction when I tried my first cup of cappuccino too lol! Nice guest post btw!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Andrea!! Glad I'm not the only one who questioned my cappuccino. Seems like a lot to pay for some foam. :)

      Delete
  3. i TOTALLY want to visit seattle! tho i was a little sad to learn that seattle grace is indeed not a real hospital ;) i still wanna visit! looks so lovely.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's pretty fun when the weather is nice!! It was especially fun when I was in my early twenties and loved to go out every weekend. Now that I'm an old lady I can barely make it past 11pm. :)

      Delete
  4. How fun about your guest post!! I like the idea of swapping posts....I'm brainstorming over here!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know, I'm thinking of doing a series of guest posts in April sometime. It seems fun. :)

      Delete
  5. Such a pretty pictures!

    xoxo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Lisa! It is a pretty amazing view, and distracts me from doing work sometimes, haha.

      Delete
  6. My favorite thing about Washington is all of the coffee stands :D We are huge blended heath mocha fans!
    Thank goodness for some sun :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blended Heath mocha?? I've never heard of that but it sounds heavenly!! I wonder where to order that...

      Delete
    2. Oh my gosh it is pure deliciousness! They have them at all the coffee shops in my town.
      There is a PNW Blogger Meet Up going on - http://pnwblogger.blogspot.com/2013/03/pacific-northwest-spring-2013-blogger.html Check it out :D

      Delete
    3. I saw that!! I was thinking about going, but not sure if I'll be around that weekend. Are you going?

      Delete
  7. I am SUPER jealous of your view! That picture is SO pretty!

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's so nice!! We are moving to a different building in the near future so I'm crossing my fingers that I'm lucky enough to get a window seat.

      Delete
  8. Haha yes, cappuccinos are SUPER lightweight! Half steamed milk, half foam. But wholly delicious!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mine wasnt that good! I'll try Sbux next time. :)

      Delete
  9. That sounds like such a lovey Monday.. that's what every monday should be like.

    ReplyDelete
  10. i am missing you this week! haha! hope youve had a great one!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, thanks!! I'm being a lazy blogger this week. Plus I have nothing blogworthy to share at the moment. :)

      Delete

I love reading your comments, and promise to reply!